friendly-content-marketingŚciągnięcie potencjalnych klientów na swoją stronę to jedna kwestia, ale drugą jest utrzymanie ich na stronie. Nie dokonamy tego bez wartościowej, angażującej użytkownika treści. Bez względu na to czy mamy prostą, kilkustronicową wizytówkę firmową, czy sklep internetowy, istotnym elementem strategii marketingowej będzie unikalna treść, przekazująca informacje, które są poszukiwane przez użytkowników.

Popularny ‚content’, to nie tylko strona ‚o firmie’, czy zwięzły opis poszczególnych kategorii sklepu. To także blog firmowy, profil na Facebooku, mikroblog na Tumblerze lub Twitterze. Regularne publikowanie interesujących newsów i informacji w wielu przypadkach można skutecznie zlecać na zewnątrz. Odpowiednia zawartość strony powinna uwzględniać zarówno potrzeby użytkowników, jak i zasady SEO, zmierzające do optymalizacji tekstów pod wymagania Google.

Content marketing to komunikacja z użytkownikami nie polegająca na bezpośrednim wskazywaniu konkretnych usług lub produktów. Dzięki wiarygodnej treści przekazujemy użytkownikowi wiedzę, która prowadzi do optymalnych dla użytkownika wyborów, pomaga mu podejmować decyzje na bazie wartościowych wskazówek, a do tego motywuje go, aby tego typu usługi lub produkty kupił we właściwym miejscu – w tym, w którym otrzymał wiedzę.

Tego typu działanie jest jednym z elementów strategii marketingowej znanej jako inbound marketing.