Kilka podstawowych informacji przybliżających nasze ceny, sposób działania i mentalność.

Jesteśmy zupełnie normalni. Nie skaczemy na bungee na golasa, nie chodzimy w świecących ubraniach (zazwyczaj), nie mamy strony w Wikipedii (ale mamy tam zapleczówki 😉 ). Cenimy partnerskie zasady współpracy – staramy się uświadamiać Firmom, dla których pracujemy, że skuteczna reklama to taka, w której biorą udział.

Istotna jest dla nas przejrzystość i optymalizowanie pracy – staramy się oszczędzać wspólny czas,  podając na tej stronie orientacyjne koszty usług oraz różnego rodzaju informacje dotyczące SEO i innych gałęzi marketingu internetowego, które naszym zdaniem warto przekazać Klientom już na starcie współpracy.

Zbieramy doświadczenie w promocji stron Klientów od 2008 roku. Nie twierdzimy, że jesteśmy najlepsi w kraju, ale kilka fajnych projektów udało nam się zrealizować, dzięki czemu możemy pozwolić sobie na komfort podpisywania większości nowych umów dzięki poleceniom.

Standardowe pytanie, które zada każdy Klient troszczący się o racjonalne wydawanie swoich pieniędzy.

No cóż, wszelkie odpowiedzi, które możecie Państwo w tym momencie uzyskać od SEO speców to w najlepszym razie ostrożne szacunki, które nadal mają dużo wspólnego z wróżeniem z firmowej szklanej kuli. Naturalnie osoba, która zdążyła dzięki pozycjonowaniu zarobić w ostatnich latach godziwe pieniądze,  zazwyczaj będzie w swoich ocenach bliżej racji niż początkujący pozycjoner z Matizem na parkingu, ale nadal trzeba brać pod uwagę, że okres czasu na osiągnięcie efektów zależy m.in. od:
– historii strony internetowej
– przyszłych zmian algorytmu Google
– konkurencyjności branży
– wartości i stopnia unikalności treści na stronie
– słów kluczowych
– wyjściowych pozycji strony
– działań administracyjnych na stronie podejmowanych przez Klienta (np. usunięcie części tekstów bez informowania nas o tym fakcie)
– tempa wdrażania naszych zaleceń
– przyszłych działań konkurencji
– oraz od wielu innych czynników

Kiedyś Top10 robiło się w 2 tygodnie, ale te piękne czasy już nie wrócą. Generalnie można założyć, że obecnie w warunkach coraz bardziej konkurencyjnego i droższego SEO, zwykle na osiągnięcie efektów potrzeba około 4-18 miesięcy. Z naszego doświadczenia wynika, że czas około jednego roku to okres umożliwiający rzeczowe zweryfikowanie podjętych działań i efektów, natomiast bardzo rzadko sensowne i stabilne rezultaty osiągają Klienci, którzy co kilka miesięcy zmieniają firmę odpowiedzialną za pozycjonowanie. Uważamy, że dobra strategia musi uwzględniać ciągłość pracy.

Prosimy pamiętać, że szybkość osiągniętych pozycji to wcale nie najważniejszy miernik skutecznych działań SEO, ponieważ w większości przypadków kluczowa jest utrzymanie dobrych wyników. Wysokie i stabilne pozycje da się wypracować tylko poprzez długofalową i cierpliwą budowę wartościowej dla użytkowników strony, takiej z dobrą historią w Google.

Uczciwie dodamy, że w przypadku niektórych firm szybszy i także stabilny efekt można uzyskać w krótszym okresie czasu, ale wymagałoby to zatrudnienia na etacie w Państwa firmie „in-house seo”, czyli dobrego pozycjonera zajmującego się tylko i wyłącznie Państwa stroną (przez słowo dobrego nie mamy na myśli zarabiającego średnią krajową) oraz zapewnienie mu dodatkowo budżetu na działania (czyli drugie tyle).

Ceny ustalane są indywidualnie i zależnie m.in. od branży i fraz, planowanych celów, historii domeny, aktualnej sytuacji strony oraz jej budowy, itp.

Generalnie można założyć, że minimalny budżet na lokalne SEO to 500-700 zł netto miesięcznie, ale nie należy wtedy oczekiwać kampanii reklamowej na miarę spotów Żubra. Branże ogólnopolskie w większości przypadków mogą być atakowane budżetem 1000-3500 zł netto miesięcznie. Tematy międzynarodowe to minimum 1500 zł miesięcznie, ale rozsądniejszą kwotą byłby tu raczej przedział 3000-10000zł.

Warto pamiętać, że tak naprawdę SEO to tylko jeden z kosztów dobrej strategii reklamowej, ponieważ powinna ona zakładać także działania związane z innymi kanałami pozyskiwania potencjalnych klientów (np. przez media społecznościowe).

Cena tekstów na stronę firmową to zazwyczaj około 500-1000 zł netto. Jeśli jest to sklep internetowy to obowiązkowe są opisy wszystkich kategorii i podkategorii, a naprawdę dobre sklepy mają także unikalne opisy produktów (zamiast zaciągania opisów od dystrybutora, czego Google bardzo nie lubi), także w przypadku stron typu e-commerce cena kompleksowych opisów to zazwyczaj 1000-10000 zł.

Koszt prowadzenia bloga firmowego to zazwyczaj 250-1000 złotych, zależnie od założeń.

Notatka prasowa zależnie od długości, około 120-200 zł.

Marketing szeptany (często nie co końca słusznie zwany także marketingiem wirusowym albo jeszcze bardziej sexy: inbound marketingiem) to już koszt bardzo indywidualny, od 500 do 50 000 zł miesięcznie. Aby poszaleć i zrobić tzw. buzz potrzebujemy miesięcznie kwoty czterocyfrowej (górne cztery cyfry), jednak jak zwykle wszystko zależy od celów.

Prowadzenie profilów na social mediach to minimum 350 zł miesięcznie za 1 profil.

Prostą, ładną stroną firmową wykonamy za około 3000 zł netto, natomiast bardziej zaawansowane projekty to zazwyczaj koszt 5000-20 000 zł.

Przy tworzeniu nowej strony ważne jest odpowiednie zoptymalizowanie strony, jej zabezpieczenie oraz budowa w taki sposób, aby w przyszłości dodawanie kolejnych funkcjonalności nie było problemem. Przykładamy także wagę do tego, aby CMSy (systemy zarządzania treścią) wykorzystywane przez nas nie stanowiły przeszkody w obsłudze dla pracowników firmy.

W przypadku strony internetowej nie jesteśmy zwolennikami opcji gimbusowej – tania strona za 500zł w 90% przypadków nie będzie mogła konkurować z profesjonalnymi rozwiązaniami.

Proszę pamiętać, że stworzenie strony to jedno, ale wartościowe teksty to kwestia równie ważna. Czasem osobnym kosztem jest przerzucenie danych na gotową stronę (np. po kilkadziesiąt realizacji i artykułów).

Nie ma żadnych gwarancji. Takie mogłoby dać jedynie Google (chociaż, jak obserwujemy ich działania od paru lat to i tu mamy wątpliwości).

Nie. Szanujemy i prosimy o uszanowanie 😉