Marketing szeptany znany jest w Polsce pod wieloma nazwami, nie wszystkie są w 100% tożsame, ale jest to generalnie jedna tematyka. Najpopularniejsze to: e-PR, buzz marketing, marketing wizerunkowy, amplifying internetowy, search engine reputation management (SERM).

W podstawowej formie jest to monitoring pytań i opinii na portalach, forach i blogach, wraz z odpowiednią na nie reakcją. Takie opinie mogą być powiązane z marką, tematyką, oferowanymi produktami lub usługami. W przypadku sklepów marketing szeptany dotyczy zazwyczaj klienta na ostatniej prostej, tuż przed zakupem. Z kolei w przypadku firm taka forma promocji dotyczy przede wszystkim pracy nad wizerunkiem.

Zgodnie z najnowszymi badaniami nad skutecznością marketingu (np. tym), o ile emocjonalne czynniki mają znaczenie w recenzjach i opiniach offline-owych, to w Internecie bardzo istotne są typowe dla tego typu promocji takie aspekty jak wiedza na temat marki, widoczność marki, rodzaj produktu oraz szacunek do marki.

Inna sytuacja, kiedy możemy zastosować narzędzia marketingu szeptanego to przeciwdziałanie negatywnym komentarzom. W takim przypadku pomagamy zrównoważyć niekorzystne opinie pozytywnymi komentarzami, które następnie umieszczamy w możliwie najbardziej eksponowanych miejscach (np. ‚podbijamy’ pozytywne komentarze pod artykułami na temat konkretnej firmy). Realizowaliśmy takie kampanie amplifyingowe dla największych firm w kraju i posiadamy stosowne zaplecze do prowadzenia tego typu prac.